Ik leef mijn leven

dinsdag 13 juli 2010

doelloze dag

Er zijn van die dagen die inhoudelijk niet echt veel energie geven maar nemen.
Laat uit bed,was er trouwens 6.10 uur uit met de jongste (18) omdat ie dat zo gezellig vind,wat ik overigens niet snap,want zo spraakzaam ben ik s'ochtens niet,misschien heeft ie ook wel zoiets van, ik er uit ,jij ook mama.
Zodra hij de deur achter zich heeft gesloten snel ik me weer richting bed,Bink de beagle, die bij ons woont sinds twee jaar,ook hij komt er uit rond die tijd,rent me achterna,en in één plof liggen we weer ter plek in bed.
12.00 uur maak ik me klaar om de dag te leven.
18.00 uur lig ik weer te plek in bed om vervolgens 20.00 uur weer wakker te worden.
Wat me zo van energie heeft ontnomen?,mijn hebzucht,was van plan om naar mijn atelier te gaan werken,langs de metaal fabriek om uit te zoeken hoe duur een paal komt,waar overigens een zonnepaneel op bevestigd moet worden.
Als ik op de fiets ga moet ik door de stad om bij mijn atelier te komen,9 van de 10 x dat ik afstap en de winkels in verdwijn,ik vraag me nu af of ik dat altijd al heb gedaan,of dat het komt omcdat ik ouder word en mezelf steeds in nieuwe kleren hijs en hoop dat dat me weer jonger maakt.
Ik sleep van de ene winkel naar de ander,koop een merk peperdure mascara,alsof deze mijn uiterlijk mooier maakt,het zorgt ervoor dat ik me even lekker voel,even een tikkeltje.
Ik lig nu met mijn nieuwe mascara op en een nieuw hemdje aan, de laptop op mijn schoot, mijn energie slopende middag door te nemen,en besluit voor de zoveelste keer ,dat ik zo niet wil leven.

1 opmerking:

  1. Doelloze dag? Ik begon deze dag met veel enthousiasme. Eerst maar even naar het atelier en kijken of er al enige inspriratie op mijn weg wilde komen. Vaak is dat het geval als ik in het atelier ben gearriveerd en ik mijn eerste twee koppen koffie achterover heb geslagen. Maar vandaag liep het anders. De inspiratie wilde maar niet komen en bovendien was het verschrikkelijk warm en dat kwam niet alleen door de koffie. Toen op een zeker moment ook Gea en Gea binnen stapten was het eigenlijk geheel mis met het schilderen. Ik werd er nerveus en onzeker door en heb nog maar snel een kop koffie gedronken. Ik ben nog wel even bezig geweest in het atelier maar dat had verder niet veel meer met schilderen te maken. Ik heb geschuurd, overgeschilderd, weer geschuurd en het eindresultaat was dat ik op het eind minder ver was dan in het begin. Geheel gefrustreerd ben ik daarna naar huis gefietst. Ik had onderweg geen oog voor de winkels, dus daar heb ik geen geld aan verspild.
    Thuis ben ik aan het kanaal gaan zitten. Nee, niet om mij daarin te verdrinken, maar om te vissen. Ik heb er 3 gevangen, toch hebben we ´s avonds gemarineerde kip gegeten. Meestal heb ik ook niet zo in de gaten, dat ik beet heb. Ik zit gewoon te genieten van het mooie weer en de omgeving en het gebeurt dan wel eens dat er toevallig een vis aan de haak zit als ik de hengel op haal.
    Als je alles bij elkaar op telt was dit misschien toch ook wel een doelloze dag, toch heb ik er wel van genoten en dat is het belangrijkste.

    BeantwoordenVerwijderen