Ik leef mijn leven

woensdag 14 juli 2010

bizar

9.54.............. de bel wordt door iemand ingedrukt,ik weet meteen door wie,er is namelijk maar één die de bel zo indrukt,Pa, mijn vader en die van mijn zuster en zus,Opa van mijn Mike,Frank,Niek,Matijs,Leon en Maxime,de ex-man van mijn Ma,zoon van Opa+,Oma+,broer van tante Rietje+,en ome Bep+...en zo kan ik nog wel een heel lijstje maken.
En er is maar één waar ik voor open doe,op dit tijdstip van de dag....Pa.
Bink de beagle is ook altijd enthousiast als Opa zich meld,Opa minder, hij is niet echt een dierenvriend,hij heeft katten gegeten in de hongerwinter,mischien daarom,of daardoor,ik zal het hem eens vragen.
Hij komt het bankje, op schaal gemaakt met zijn handen,en een zaagje en een hamer,spijkers en lijm, brengen.
Mooi op tijd want heb vanmiddag bespreking in Atelier 57 met Linda en wil haar ook graag de maquettes laten zien.
Linda is de dochter van iemand die vrij speciaal is voor mij,als een zus ,zoiets,maar daarover later,ik moet mezelf even halt toeroepen anders wijk ik te vaak uit.
Linda gaat het schetsontwerp maken,dit kan zij,maar zij kan meer,zij is geboren uit een speciaal iemand.
Gister avond nadat ik uit bed kwam en het laatste stukje van de avond nog een karbonade...eigenlijk twee, naar binnen werkte,(schaam me voor de hebzucht die ik gister aandacht heb gegeven)gleed het sap en vet van het bordje zo over mijn nieuwe hemdje,*@#$%@$%*,vele pogingen gedaan om de vlek eruit te krijgen.
Vanochtend zag ik dat dit alles niet geholpen had,omdat ie afgeprijsd was,bedacht ik me, vóór mijn afspraak met Linnepin,ik ga een nieuwe halen,en trek hem gelijk aan...dom.
Terug op mijn werkplek,ging ik nog even schilderen,en als ik schilder vergeet ik alles,ik schilder op het doek,maar ook mezelf,zo ook mijn hemdje,#@$%^&** terpentine,groene zeep,kraan water helppppppppppp de bruine olieverf wil er niet uit.
Naar het keukentje van Maria,mischien heeft ze iets van wasmiddel???ja een fles,er staat op voor de handwas,merk heb ik nog nooit gezien,ik giet een scheut op het al natte hemdje,*&%^$%#@ witte vlekken tekenen zich een weg op het leger groene hemdje................................
Bleekwater!!!!!!
Gister had ik me iets voorgenomen,dat ik niet zo wilde leven,geen gehoor aan de hebzucht in mij meer te geven..
Maria heeft smakelijk lopen lachen toen ik haar vertelde van de hemdjes en mijn hebzucht,en met haar ikzelf,ik ben flink op mijn vingers getikt,de boodschap was duidelijk.

1 opmerking:

  1. Dag kan nu al niet meer stuk!
    Ik heb Trudy zonet jouw verhalen laten lezen. Die lag werkelijk in een knoop, zo mooi jij de dingen beschrijft. Je moet hiermee doorgaan, zei ze. Je vrolijkt de mensen ermee op. Haar dag is door het lezen van jouw stukjes heel vrolijk begonnen. Alle verdere shit in haar hoofd is helemaal verdwenen. Ik moet je daarvoor heel hartelijk bedanken. Dit is wat ze net even nodig had. Ga er asjeblieft mee door, je hebt er een trouwe fan bij gekregen.
    Groetjes van Trudy en ook van mij natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen