Ik leef mijn leven

woensdag 28 juli 2010

Wie weet waarom?

Afgelopen nacht heb ik me afgevraagd waarom ik dit hier schrijf, en niet op papier voor mezelf,is het mijn ego die gevoed wil worden,of vind ik het leuk om te schrijven en te vertellen.
Die ego is trouwens de laatste tijd veel aanwezig in mijn leven, krijg hem ook vaak om mijn hoofd geslingerd.
Hyves en facebook,Twitter iedereen is hier met zijn eigen ego bezig zo van "kijk 's wat ik ben en doe".
Ik denk dat aandacht ook een rol speelt,maar ja dan heb ik het weer over die ego die gevoed wil worden,dus dan heb je van buitenaf aandacht nodig om die ego te voeden,en dat is helemaal fout,heb ik gehoord .
Beter is het, als je jezelf aandacht geeft en aandacht hebt in wat je doet,en aandacht geven aan die ander, dan ben je op de goede weg.
Maar als het nou zo is dat je aandacht nodig ben van die ander,is dat dan vreselijk fout,of als het nou zo is dat je heel open ben,en dat wil delen met mensen die het leuk,grappig vinden om een klein onderdeel van een andermans leven te lezen?
Is dat fout,het kan ingewikkeld worden nu als ik dat wil,ik kan dat heel goed namelijk,iets ingewikkeld maken.
Eigenlijk weet ik het antwoord al,misschien  ga ik mee met deze tijd,wat voorheen pen en papier was,is nu typen op een laptop.
Ach wat een onzin ga ik nu bedenkenken,ben een open mens en mag graag delen en geven,dat doe ik met Mijn liefde,geld,en ook mijn schilderijen,.....mijn schilderijen laat ik ook zien,nou als er iets intiems is,als iemand zich bloot geeft dan is het de kunstenaar,die zijn serie werken op den duur laat bekijken aan de hole wide world,en waarom?.....is er iemand die me dat kan vertellen?

1 opmerking:

  1. Er is niks mis mee! Ik weet dat je de positieve eigenschap hebt om met anderen te delen. Dit doe je ook met je schilderijen, je gevoel erin leggen dat kan je juist zo goed en het is prachtig dat anderen daarvan kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen