Ik leef mijn leven

dinsdag 27 juli 2010

Atelier 57

Ingang Haniasteeg
Vandaag heb ik door gebracht in mijn atelier.Ik zit in de voormalige keuken van het prachtig verstopte monumentale pand de Hania,midden in het centrum.

De hania is een voormalig armenhuis,de boven verdieping wordt bewoond door een woongroep van ongeveer 16 mensen,beneden zijn 18 ruimtes die dienst doen als atelier.
Dit is de binnentuin en rechts onder bevind zich mijn atelier,ik kan mijn deur open gooien naar de binnentuin.










Vandaag ben ik met mijn nieuwe serie verder gegaan,aan deze serie wil ik een jaar werken,onderzoekend en experimenteel.Dat is niet gemakkelijk dat kan ik u verzekeren,het doet namelijk een aanslag op mijn doorzettings vermogen,mijn geduld en dicipline.
Ik ben een snelle werker wil gelijk resultaat,ben lui,en als het niet lukt, dan verliest het mijn aandacht.
Ondanks dat, daagt het me uit,houdt het me bezig en van de straat.
Deze week komt dat goed uit (heb afleiding nodig,zoon zit vakantie te vieren in mallorca ) dus de klodders vliegen me om de oren,sapgroen tussen de tenen,spetters op mijn spijkerbroek,de telefoon schilder ik ook mee,ben niet te houden.

Ben aan het prutsen,heb de verassing alweer weg geschilderd,en mijn darling om zeep geholpen,7 doeken streel ik,liefkoos ze en als het goed is komt de climax(jammer dat dat nog maar  1 x is gebeurd in deze serie),maar heb ook ruzie met ze,doe ze pijn en zij mij,we delen klappen uit over en weer,dan ineens dans ik de tango en raak buiten zinnen...........tijd om te stoppen!

Voel op het eind van deze dag mijn benen die mij hebben gedragen in dit spel,en als het goed is, kun je dat lezen in het beeld ,als het goed is.....

2 opmerkingen:

  1. mooi beschreven gea, hoe je beautie totstand komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. van de straat, uit de winkel, maar...
    gezellig zo'n feestje!
    "Je moet er wat voor hebben moeten doen", toch?
    Wordt vast geweldig. Sukses!!!!

    BeantwoordenVerwijderen