Ik leef mijn leven

maandag 26 juli 2010

Onrust

Afgelopen nacht tot 2.46 uur op mijn vriend de laptop film  gekeken ,"Nanny Mc Phee and the big bang"
was leuk maar de eerste is altijd de beste.
Vanochtend 10.16 uur eruit want Pa komt koffie drinken om 10.30 uur,hij moest vanochtend een "tank" urine inleveren in het ziekenhuis,en bloed prikken voor de jaarlijkse controle van de "reutemeloog",zoals hij de man altijd benoemt,pa is een echte Jordanees dus dat klinkt heel gaaf,Amsterdams klinkt prachtig,toen ik puber was speelde ik heel vaak met mijn vriendinnetje, in een onbekende omgeving ,Amsterdammertje,we deden dan net alsof we uit Amsterdam kwamen.Ik klonk heel Amsterdams,kinderen kopieren immers ouders,ik voelde me dan stoer en bijzonderder,mijn vriendinnetjes konden er niets van,het Fries klonk er door heen.

Maar goed, pa op de koffie,ben zo blij dat nog is,ik hou van mijn Vader,en weet dat ik bevoorrecht ben,weet van kinderen die hun Pa of Ma vroeg verloren hebben.
Ik kan me niet een leven zonder één van hun indenken,en toch weet ik dat dat op een dag ineens gebeurd,sinds een jaar of twee ben ik me dat gaan beseffen.
En dat terwijl ik toch echt niet van gisteren ben,of ik dat gewoon heb weggestopt,of teveel met mijn eigen ego(ohhh die ego)ben bezig geweest, ik kan er nog niet bij komen.
Ik liet hem even wat foto's op de laptop zien van het Ljouwerter Bos,maar hij had meer oog voor een boek van Martin Bril "Rokjesdag" die op tafel lag(wij hebben een leestafel,met boeken bladen kranten etc,zelfs Suske en Wiske ligt er tussen)met een foto van een blootbenige schone in een minirok,ja hij ziet ondanks de staar (waar hij kort geleden aan geholpen is)nog wel het schone van het leven.
Dus de diashow die ik met hem wilde delen heb ik maar weer weg gedrukt,en ik luisterde wat er allemaal gebeurt was in het ziekenhuis,"ik  moest een nummertje trekken om mijn plas bij de balie in te kunnen leveren,ik wilde het zo afgeven bij de balie met de papieren,maar dat kon niet,toen ik dat gedaan had moest ik opnieuw een nummertje trekken om bloed te prikken,kijk heb op beide armen een pleister,luister je" ik antwoorde dat ik luisterde,"ze was aan het prikken en toen kwam er ineen geen bloed meer uit,dus moest de andere arm de rest geven,dat heb ik nog nooit meegemaakt,het was zeker op in die ene,en Gea ik leverde de plas in bij de juffvrouw achter de balie,ik zei tegen haar dat ik even een tankje water kwam brengen,omdat ik hoorde dat het ziekenhuis zonder water zat,nou je weet het hé, brullen!!!"

s'Middags naar mijn atelier,had onrust en daar moet ik gebruik van maken,even gewerkt,schilderijen met Henk(over hem later) naar Mijn Galeriehoudster gebracht,gekletst met Henk,telefoontje van mensen uit Sneek,zij willen een schilderij, welke bij Galerie in Dokkum hangt, kopen,zo onverwachts,daar word je blij van als kunstenaar, het gaat goed deze maand,het bevestigd dat je mensen blij maakt met je werk,en buiten dat moet er ook eten voor Bink worden gekocht bedacht ik net zo even snel.

Nog naar de kapper geweest om een kort kapsel te laten knippen(ik weet dat ik mijn vader daar geen plezier mee doe,want vrouwen moeten lang haar hebben vind hij)en, zeg ik eerlijk zo erg is het nou ook niet met me gesteld, heb geen vadercomplex,HOU GEWOON VEEL VAN HEM,maar als ik mijn haar kort wil dan doe ik dat,ik leef mijn leven zoals ik dat wil.

1 opmerking:

  1. Je leeft je leven zoals jij dat wilt met een nu heel supadupa kapsel :)

    Tot snel liefste (schoon)moeder!

    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen