Ik leef mijn leven

vrijdag 23 juli 2010

angsthaas

Ik lig op de bank met een knallende koppijn,die gister nacht is begonnen,en ik mezelf heb aangedaan.
Ik denk nl teveel en te beladen als één van mijn jongens op vakantie gaat,ik denk trouwens altijd te beladen en fantasierijk als het om mijn telgen gaat.
Eigenlijk ben ik overbezorgd,altijd al geweest,een angsthaas en dat vind ik niet leuk, ik kan me echt wel leukere kwalen voorstellen,maar je hebt het niet voor het kiezen hier op deze aarde,die ik zie als een grote school waar we met zijn allen stage lopen.
Ik heb vast het vak" moed "hier te leren....

11 dagen zal ik mezelf moeten bepraten,en vertellen dat hij al bijna 19 jaar wordt, dat moet ik soms tegen mezelf zeggen,omdat mensen me vragen "hoe oud is ie" bijna 19 antwoord ik braaf,"ooh nou dan kan ie zichzelf wel redden" vinden "ze", die mensen.
11 dagen ben ik onthand , ik weet dat er onder jullie zijn die denken tjee wat een drama queen,drama queen is een leuke omschrijving voor iemand die overdrijft,maar ik zit er mee en niet degene die dit vindt.
Ik drink ontspannings thee en slik natuurlijke rustgevers,druppel bachremedie,en ben zeer actief rond zulke dagen.
Tijdje geleden was de oudste naar Griekenland,en ik heb het hier nog nooit zo schoon en opgeruimd gehad,kan ook best dat ik me helemaal uit de naad ga schilderen,maar toevallig had toen het huis mijn voorkeur.

Waarom iedereen tegenwoordig zo ver weg op vakantie wil is mij een raadsel,de zon is hier overuren aan het draaien,de mooiste plekjes zijn naast de deur.Wie heeft dat ooit bedacht vakantie,en wat is er nu eigenlijk de bedoeling van,uitrusten,weg van de dagelijkse beslomeringen?
Kunnen vertellen dat we helemaal naar Turkey zijn geweest klinkt ook heel stoer natuurlijk,maar wees eens eerlijk ik hoor bijna nooit iemand die zegt dat ze zo'n mooie vliegreis hebben gehad,de meesten doen het bijna in hun broek van angst.
Leuk die verre reisjes!Voor mij mogen ze voortaan wel naar Ameland!
Alhoewel daar is de zee wel weer gevaarlijker dan in Griekenland of Mallorca.

1 opmerking:

  1. vroeger hoefde ik ook niet zo nodig weg, nog niet, maar het fijne van vakantie is het weer thuis komen. Alles zie je weer met meer plezier, 's nachts zo even naar de wc, eigen wc, meer keus in groente, ach zo veel. En ineens heb je wel zin in wat je maar steeds uitstelde.
    Maar ik wil dan wel wat zien dat hier niet is, anders hoef ik niet weg en zeker niet te warm!.
    Was ik even blij dat wij in Noorwegen zaten toen het hier zo warm was, dan liever een trui en lange broek

    BeantwoordenVerwijderen